دانلود فایل دانشجویی

دانلود مقاله , پروژه , پایان نامه , پرسشنامه و ...

۹۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

دانلود نقشه اتوکد منطقه 11 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 11 تهران

نقشه منطقه یازده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 11 تهران :

منطقه ۱۱ تهران از بخش‌های مرکزی کلان شهر تهران است.
این منطقه از 4 ناحیه  و 19 محله با جمعیتی حدود 280 هزار نفر تشکیل شده است.
منطقه 11 شهرداری تهران از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه آهن  و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق شناس محدود می‌شود.
از ویژگی‌های خاص منطقه 11 وجود مراکز مـهم سیاسـی و نظامـی مانند بیت مقام معظـم رهبـری، نهـاد ریاست جمهـوری، شـورای نگهبـان، شورای عالـی امنیـت، سازمان بازرسـی کل کشـور می‌باشد.
همچنین سفارتخانه کشورهای ایتالیا، فرانسه، لبنان، ارمنستان و نیز چندین پـادگان نظامـی  که در این منطقه قرار دارند باعث شده همواره این منطقه پذیرای مهمانان خارجی و تردد آنها باشد و موقعیت استراتژیکی را به این منطقه بخشیده است.
وجود مراکز مهم  اقتصادی و بازارهای تخصصی با عملکرد فرامنطقه‌ای و فراشهری مانند تولید و فروش لوازم خودرو، انواع پیچ و مهره و ابزار آلات، بورس مواد غذایی پوشاک و البسه، لوازم صوتی و تصویری، مراکز نشر کتاب سراسری، مراکز مهم دانشگاهی و علمی از جمله دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طبـاطبایی، دانشگاه جنگ دانشکده افسری و دامپزشکی ارتش و همچنین وجود 100 مسجد و اماکن مهم آموزش کشوری در منطقه 11 بدان مرکزیت خاصی داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 12 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 12 تهران

نقشه منطقه دوازده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 12 تهران :

منطقه ۱۲ یکی از مناطق قدیمی شهر تهران محسوب می‌شود که در مرکز این شهر واقع شده ‌است.
این منطقه از شمال به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی و از جنوب به خیابان شوش و از شرق به خیابان 17 شهریور و اتوبان شهید محلاتی محدود می‌شود.
منطقه‌ای با مساجد عظیم و متبرک و زیبا و با امامزاده‌هایی از سلاله ائمه اطهار (ع).
کلیساها، کنیسه‌ها و آتشکده‌های آن نیز علی رغم تاریخ کهن مکان عبادی و زیارتی عزیزان اقلیت دینی کشور است.
کاروانسرای خانات در چهارراه مولوی نزدیک بقعه آقا که معروف به نگین گردشگری تهران است بسیار جالب و دیدنی است.
در این منطقه ابنیه‌های متعددی وجود دارد که میراث فرهنگی کشور است و نظایر آن حتی در جهان نیز کمتر دیده می‌شود که متعلق به تمام ایرانیان می‌باشد.
برخی از مراکز مهم منطقه 12 :
سفارتخانه‌های دانمارک، آلمان، روسیه، انگلیس، ترکیه، رومانی، تایلند، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، دادگستری استان تهران، پزشکی قانونی، سازمان بهزیستی، اداره پست مرکزی، مرکز تلفن 118، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، اداره تشخیص هویت، بانک ملی مرکزی، بانک مسکن مرکزی، مجلس شورای اسلامی و بازار بزرگ تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 13 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 13 تهران

نقشه منطقه سیزده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

آشنایی با منطقه 13 تهران :

منطقه ۱۳ شهرداری تهران در منتهی‌الیه بخش شرقی شهر تهران قراردارد.
این منطقه از شمال به مناطق 4، 7 و 8، از غرب به منطقه 12، از جنوب به منطقه 14 و از شرق به بزرگراه اسبدوانی و سرخه حصار محدود می‌شود.
این منطقه در عرض جغرافیایی 26 42 35 شمالی و طول جغرافیایی 35 29 51 شرقی قرار دارد.
مساحت منطقه در حدود 1283 هکتار می‌باشد و از این سطح حدود 930 هکتار به بافت پر شهری و مابقی اراضی نظامی، صنایع، حرایم و … می‌باشد.
پارک جنگلی سرخه حصار با مساحتی حدود 394 هکتار در خارج محدوده قانونی و در حاشیه منطقه 13 قرار دارد.
منطقه 13 دارای 4 ناحیه و 13 محله است. در این تقسیم بندی فضای پادگان نیروی هوایی مستثنی شده است و نواحی و محلات به صورت گسسته از هم قرار گرفته، فاقد یک ساختار یکپارچه و پیوسته می‌باشد.
از کل نواحی، ناحیه 4 دارای نقش غیرمسکونی و عمدتاً به کاربری‌های کارگاهی و صنعتی تخصیص یافته است.
 بدین ترتیب بیشترین سهم و عرصه به ترتیب مربوط به نواحی 3 و 2 و 1 می‌باشد. در حالیکه تراکم جمعیتی به ترتیب در نواحی 2 و 1 و 3 بیشتر و در ناحیه 4 بسیار کم می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 14 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 14 تهران

نقشه منطقه چهارده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 14 تهران :

منطقه ۱۴ شهرداری در قسمت شرق تهران قرار دارد و در شمار مناطق کم وسعت تهران محسوب می‌شود.
این منطقه از شمال به خیابان پیروزی، از غرب به خیابان 17 شهریور، از جنوب به خیابان خاوران و از شرق به بزرگراه بسیج مستضعفین محدود می‌شود.
منطقه 14 شامل 6 ناحیه و 25 محله است که محلات دولاب، کوی بانک رهنی، سلیمانیه، سرآسیاب،  صددستگاه غیاثی و قصر فیروزه از اهم آنها می‌باشد.
متون تاریخی، وجود آبادی‌های دولاب و سلیمانیه را بعنوان نواحی مسکونی حاشیه شرقی تهران در محدوده منطقه چهارده بیان می دارد.
دولاب یکی از دروازه های 12 گانه شهر تهران بوده که متأسفانه به دستور کریم بوذرجمهری، شهردار وقت تهران در عصر پهلوی دستخوش تخریب قرار گرفته و امروزه تنها نامی از این بنای باارزش شهر باقیمانده است.
وسعت منطقه بدون حریم آن برابر با 54/14 کیلومتر و با احتساب حریم برابر 23.64 کیلومتر مربع می‌باشد که 2/3% از کل مساحت شهر تهران را به خود اختصاص داده و در شمار مناطق کم وسعت تهران محسوب می‌گردد.
امکان دسترسی سریع به شبکه‌های بزرگراه‌ها در ضلع شرق منطقه 14 بزرگراه بسیج قرار دارد که در جنوب به بزرگراه‌های آزادگان و بعثت و از شمال به 45 متری تهرانپارس و از غرب خیابان به دماوند متصل می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 15 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 15 تهران

نقشه منطقه پانزده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 15 تهران :

منطقه ۱۵ یکی از مناطق شهری تهران است.
این منطقه در جنوب شرقی شهر تهران قرار دارد و مهم‌ترین بخش آن شهرک افسریه و جاده خاوران است.
رشد محدوده منطقه 15 شهرداری تهران  طی چند دهه اخیر پیوسته جریان داشته است و در سال‌های اخیر اکثر زمین‌های خالی سطح منطقه توسط واحدهای مسکونی اشغال شده است.
منطقه 15 از شمال به پادگان قصر فیروزه، 45 متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی و از غرب به خیابان فدائیان اسلام و از جنوب به خیابان دولت آباد، کوه بی‌بی شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوه‌های شرقی تهران و اراضی افسریه منتهی می‌شود.
بخشی از محدوده منطقه نیز در حریم شهر واقع است.
در واقع از 8 ناحیه موجود، 6 ناحیه در محدوده قانونی شهر تهران و 2 ناحیه در حریم استحفاظی شهر قرار دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 16 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 16 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 16 تهران

نقشه منطقه شانزده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

آشنایی با منطقه 16 تهران:

منطقه ۱۶ شهرداری تهران در جنوب شهر قرار دارد.این منطقه از شمال با مناطق 11 و 12 و خیابان شوش حدفاصل انبار نفت و میدان شوش همسایه هست.همچنین از شرق به منطقه 15، از جنوب به منطقه 20  و از غرب به مناطق 17 و 19 بزرگراه شهید تندگویان – خیابان بهمنیار  محدود می‌شود.شهرداری منطقه 16 در میدان بهمن، ابتدای دشت آزادگان جنوبی، بعد از فرهنگسرای بهمن قرار دارد.این شهرداری دارای 6 ناحیه است و مرکز آن در میدان بهمن – ابتدای دشت آزادگان جنوبی – بعد از فرهنگسرای بهمن قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 17 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 17 تهران

نقشه منطقه هفتده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 17 تهران :

منطقه ۱۷ در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد و همجوار با مناطق ۹،۱۰ ،۱۱،۱۶ ،۱۸ و ۱۹ است.اراضی این منطقه عاری از هرگونه عوارض طبیعی بوده و به شکل اراضی کاملاً مسطحی با ارتفاع متوسط 1119 متر از سطح دریا و وسعتی معادل 3/794 هکتار است.این منطقه تحت تأثیر گسل شمال تهران و گسل‌های جنوب و شمال ری بوده و از این منظر در مقابله با بروز سوانح زلزله بسیار آسیب پذیر است.شیب منطقه دارای جهت شمال غربی- جنوب شرقی است. از نظر طبقه‌بندی شیب، دشت‌های آبرفتی منطقه دارای شیب ملایمی به طرف جنوب هستند.منطقه 17 از 3 گسل شمال تهران، مجموعه گسل‌های جنوب و شمال ری و گسل کهریزک متأثر می‌باشد. اراضی منطقه بر بستر سنگی حاصل از تجمیع سنگ‌های آتش فشانی واقع شده که متشکل از آبرفت‌های رسوبی اراضی تهران می‌باشد و خاک رس بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 18 تهران

دانلود نقشه اتوکد منطقه 18 تهران

نقشه منطقه هجده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 18 تهران:

منطقه ۱۸ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر واقع شده است.
این منطقه از خیابان‌ها و محلات خلیج فارس شمالی و جنوبی، نوروزآباد، شادآباد، کوی ۱۷ شهریور (کوی مهرزاد یا کوی ۳۱ شهریور سابق)، سعیدآباد، شمس‌آباد، تولیددارو، شهرک ولی‌عصر شمالی و جنوبی (شهرک ولیعهد سابق)، یافت آباد شمالی و جنوبی (تهرانیه)، ابراهیم‌آباد، ارشد آباد، ترک آباد، عرب آباد، شهرک قائم، شهرک مسلمین، بهداشت، شهرک امام خمینی، بازار آهن، و کوی فردوس تشکیل شده‌است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 19 تهران

نقشه منطقه نوزده تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 19 تهران :

م‍ن‍طق‍ه‌ ۱۹ ش‍‍ه‍رد‌ار‌ی‌ ت‍‍ه‍ر‌ان‌ ب‍‍ا وس‍‍ع‍ت‍‍ی‌ ب‍ر‌اب‍ر ۸۹.۱۹ ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر م‍رب‍‍ع‌ در ج‍ن‍وب‌ ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ر‌ان‌ و‌اق‍‍ع‌ ش‍ده‌ ‌اس‍ت‌.

منطقه 19 از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود.

این منطقه از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

مهمترین آنها عبارتند از: خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی.

از جمله اماکن شاخص منطقه نیز می‌توان به کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران و بهشت زهرا و مرقد مطهر امام راحل (ره) و مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو اشاره کرد.

این منطقه با مناطق 16، 17، 18 و 20 همجوار است و دارای 5 ناحیه و 12 محله است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور

دانلود نقشه اتوکد منطقه 20 تهران

نقشه منطقه بیست تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

نگاهی به منطقه 20 تهران:

منطقه ۲۰ یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب تهران قراردارد و شهر ری در این منطقه قرار گرفته است.

منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای 5 ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله می‌باشد.

سابقه و قدمت 6000 ساله شهر ری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.

جداافتادگی کالبدی منطقه از تهران که تا سالیان اخیر نیز ادامه داشته است از خصایص بارز این منطقه به شمار می‌رود.

جایگاه این منطقه از نظر فضای شهری نیز بسیار شاخص است و به عنوان عنصر اصلی و انسجام بخش فضای شهری تهران بشمار می‌آید.

دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نیز وجود ایستگاه‌های فعال مترو و امکان ارتباط سریع با مرکز تهران و سایر نقاط اصلی آن نیز از ویژگی‌های مطلوب منطقه به شمار می‌ آیید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی مرادپور