بخشی از مطالب پایان نامه:
چکیده:
استراتژی در مورد فناوری های نرم افزاری را
می توان به عنوان یک استراتژی وظیفه ای در سازمان به شمار آورد که همچون
سایر استراتژی های وظیفه ای مانند استراتژی های تحقیق و توسعه، بازاریابی،
منابع انسانی و… در محدوده وظیفه ای مخصوص به خود، استراتژی کسب و کار
سازمان را حمایت و پشتیبانی می کند. مطابق هر فرایند برنامه ریزی
استراتژیک، تدوین استراتژی مرحله اول کار می باشد. پژوهش حاضر حرکتی است
برای تدوین استراتژی قابل اجرا در جهت رشد این صنعت خاص در شرکت همکاران
سیستم تبریز می باشد . سوالات اصلی و فرعی که در این رابطه پیش روی شرکت
قرار داشتند عبارت بودند از این که:
سوال اصلی تحقیق:
مناسبترین استراتژی برای شرکت مورد مطالعه کدام است؟
سوالات فرعی تحقیق:
1 -نتایج حاصل از ارزیابی عوامل داخلی شرکت همکاران مورد مطالعه چگونه است ؟
2- نتایج حاصل از ارزیابی عوامل خارجی شرکت مورد مطالعه چگونه است ؟
3 -توان نسبی شرکت مورد مطالعه نسبت به رقبا چگونه است ؟
4-استراتژی های WT , WO , ST , SO شرکت همکاران سیستم تبریز کدام است؟
5- وضعیت و موقعیت شرکت از لحاظ استراتژیک چگونه است ؟
6- نتایج حاصل از ارزیابی عوامل داخلی وخارجی شرکت مورد مطالعه کدام است؟
7- اولویت کاری شرکت مورد مطالعه از لحاظ استراتژی های قابل اجرا کدام است ؟
محقق با استفاده از تکنیک دلفی نقاط ضعف و قوت وهمچنین تهدید و فرصت پیش روی شرکت را تعیین می کند و از طریق ماتریس ارزیابی عوامل داخلی، وضعیت شرکت را با توجه به اینکه آیا شرکت نقاط قوت بالایی دارد یا از نقاط ضعف رنج می برد مشخص می کند وسپس با استفاده از ماتریس ارزیابی عوامل خارجی وضعیت شرکت را از این دید که آیا تهدیدهای پیش روی شرکت بر فرصت های موجود می چر بد و ( بلعکس ) وضعیت نسبی شرکت را نسبت به رقبا بررسی می نماید. …
لازم به ذکر است که نوع تحقیق حاضر از نوع توصیفی است و نحوه جمع آور ی اطلاعات از طریق پرسشنامه ، مدارک شرکت و مصاحبه می باشد.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
موضوع تحقیق
علل انتخاب موضوع
کاربرد نتایج تحقیق
ضرورت انجام تحقیق
سئوالات تحقیق
سئوال اصلی تحقیق
سئوالات فرعی تحقیق
اهداف تحقیق
قلمرو تحقیق
قلمروی موضوعی
قلمروی مکانی
قلمروی زمانی
جنبه نوآوری تحقیق
محدودیتهای تحقیق
سابقه مطالعات و تحقیقات قبلی
تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
تعریف و مفهوم استزاتژی
مدیریت استراتژیک
تعریف و هدف مدیریت استراتژیک
ویژگی های مدیریت استراتژیک
فرایند مدیریتی استراتژیک
تدوین استراتژی
اجرای استراتژی
ارزیابی استراتژی
الگوی مدیریت استراتژیک
فرایند تدوین استراتژی
سطوح مدیریت استراتژیک
انواع استراتژی
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش شناسی تحقیق
جامعه آماری مورد مطالعه
ابزار و روش های جمع آوری اطلاعات
اعتبار و روایی وسیله اندازه گیری
روش تجزیه و تحلیل داده ها و الگوی تحلیل
متدولوژی انجام پروژه
مطالعات شناسایی اولیه
شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصتهای پیش روی شرکت همکاران سیستم تبریز بر اساس فن دلفی
تعیین ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و خارجی و ماتریس بررسی رقابل شرکت همکاران سیستم تبریز(مرحله ورودی)
تعیین ماتریس ارزیابی عوامل خارجی(EFE)
تعیین ماتریس ارزیابی عوامل داخلی(IFE)
تعیین ماتریس بررسی رقابت(CPM)
تعیین ماتریس SWOT، SPACE و ماتریس عوامل داخلی و خارج(مرحله مقایسه)
تعیین ماتریس نقاط ضعف، نقاط قوت، تهدیدات و فرصتها
تعیین استراتژی با استفاده از ماتریس موقعیت و اقدام استراتژیک
تعیین ماتریس عوامل داخلی و خارجی
تعیین ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی
متغیرهای تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات جهت تشخیص نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدات به روش دلفی
تجزیه و تحلیل ماتریس ارزیابی عوامل خارجی(EFE)
تجزیه و تحلیل ماتریس ارزیابی عوامل داخلی(IFE)
تجزیه و تحلیل ماتریس بررسی رقابت(CPM)
تجزیه و تحلیل ماتریس SWOT
تجزیه و تحلیل ماتریس موقعیت و اقدام استراتژیک(SPACE)
تجزیه و تحلیل ماتریس عوامل داخلی و خارجی
تجزیه و تحلیل ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی(QSPM)
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مروری بر کلیات تحقیق
یافته های تحقیق
پیشنهادات
ضمائم
معرفی شرکت همکاران سیستم تبریز
متن پرسشنامه ها
منابع و مأخذ