چکیده :

تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه ای- کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بوده است.جامعه آماری دراین پژوهش شامل کلیه مدیران ومعلمان تربیت بدنی مدارس مقطع ابتدایی شهر تهراندر سال تحصیلی93-1392بوده است که این تحقیق موردی در مناطق 1?4?8?13 آموزش پرورش صورت گرفته است.جامعه آماری حدود 460 نفربوده اند. این پرسشنامه محقق ساخته شامل 32 سوال با متغیرهای موانع فرهنگی ،موانع مالی ،موانع ساختاری،موانع زمانی ،موانع انگیزشی ،موانع جسمانی-روانی ،موانع مدیریتی و برنامه ریزی بوده است،با ارزش گذاری از نوع لیکرت است که هر پاسخ، امتیازی بین 1 تا 5 را به خود اختصاص می دهد..تعیین حجم نمونه با کمک جدول مورگان صورت گرفت که حدود134 نفربوده است وبه روش در دسترس نمونه گیری انجام شد. در این تحقیق جهت ‌تحلیل‌ دادها‌ برای خلاصه کردن و طبقه‌بندی داده‌های خام و محاسبه فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد، دامنه تغییرات و جداول فراوانی و نمودار از آزمون توصیفی استفاده گردید و از آزمون‌های استنباطی کلموگروف اسمیرنوف جهت نرمال بودن داده ها، آزمون تی نمونه ای برای تعیین گزینه ها و از آزمون فریدمن به منظور رتبه‌بندی موانع و عوامل توسعه ورزش های پایه در مدارس شهر تهران استفاده گردید.نتایج نشان داد که موانع فرهنگی ،موانع مالی ،موانع ساختاری،موانع زمانی ،موانع انگیزشی ،موانع جسمانی-روانی ،موانع مدیریتی و برنامه ریزی بر رشد وتوسعه ورزش های پایه مدارس تاثیر داشته است. پیشنهاد می­شود هر یک از مؤلفه­های موانع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و موانع مشارکت از دو دیدگاه معلمان وصاحب نظران بررسی گردد و اقدامات و راهکارهای موثری در زمینه افزایش پیشرفت ورزش های پایه ارائه شود.

فهرست مطالب

عنوان

فصلاول: کلیات تحقیق.. 1

1?1? مقدمه. 2

2?1? بیان مسئله. 4

3?1? اهمیت و ضرورت تحقیق. 7

4?1? اهداف تحقیق. 9

1?4?1? اهداف کلی تحقیق. 9

2?4?1? اهداف جزئی تحقیق. 9

5?1? فرضیات تحقیق. 9

6?1? محدوده تحقیق. 10

7?1?تعاریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق. 10

فصل دوم: مبانی نظری و پیشین? تحقیق.. 12

1?2? مقدمه. 13

2?2? ورزش.. 13

1?2?2? اهداف تربیت بدنی وورزش.. 15

2?2?2? سلسله مراتب ورزش.. 15

3?2?2? مشکلات ناشی از عدم فعالیت جسمانی. 17

3?2? توسعه. 18

1?3?2? توسعه و گسترش ورزش.. 19

2?3?2? رویکردهای توسعه ورزش.. 21

2?3?2? چالش مشارکت دولت ها در توسعه ورزش.. 22

1?3?3?2? چالش توسعه از پایین به بالا در مقابل توسعه از بالا به پایین. 22

4?3?2? نیاز برای برنامه ریزی توسعه و پیشرفت در ورزش خاص…. 23

1?5?3?2? مدل اندیشه های هرمی. 27

7?2? مدل هرمی توسعه ورزش.. 27

2?5?3?2? مدل Balyi در رابطه با توسعه بلند مدت قهرمانان (ورزشکاران) (LTA D)28

3?5?3?2? مدل توسعه ای C ôté’s از مشارکت ورزشی (D M S P)31

4?5?3?2? مدل Bailey و Morleyدر رابطه با توسعه افراد با استعداد32

4?2? ورزش پایه. 36

5?2? ورزش در مدارس.. 41

1?5?2? ورزش مدارس در سایر کشور ها44

3?6?2? مشکلات درس تربیت بدنی در مدارس.. 48

6?2? عوامل بازدارنده51

7?2? ادبیات و پیشینه تحقیق. 55

1?7?2? پیشینه داخلی. 55

2?7?2? پیشینه خارجی. 60

9?2? جمع بندی:67

فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 69

1?3? مقدمه. 70

2?3? روش تحقیق. 70

4?3? نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 71

5?3? متغیرهای تحقیق. 71

6?3? ابزار اندازه‌گیری.. 71

7?3? روایی ابزار اندازه گیری.. 72

8?3? پایایی ابزار اندازه گیری.. 72

9?3? روش گرد‌آوری اطلاعات.. 73

3-10 روش تجزیه و تحلیل آماری تحقیق. 78

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق.. 79

1?4? مقدمه. 102

2?4? آمار توصیفی. 102

1?2?4? ویژگیهای فردی.. 102

1?1?2?4? نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس وضعیت تاهل. 102

2?1?2?4? نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس سن. 103

3?1?2?4? نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس مدرک تحصیلی. 103

2?2?4? آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 104

3?4? تجزیه و تحلیل استنباطی داده‌ها104

1?3?4? بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها104

2?3?4? آزمون فرضیه ها105

1?2?3?4? فرضیه اول. 105

4?2?2?3?4? فرضیه دوم105

3?2?3?4? فرضیه سوم106

4?2?3?4? فرضیه چهارم106

5?2?3?4? فرضیه پنجم107

6?2?3?4? فرضیه ششم107

7?2?3?4? فرضیه هفتم108

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری.. 110

1?5?مقدمه. 111

2?5? خلاصه آمار توصیفی. 111

1?2?5? ویژگیهای فردی.. 111

3?5? خلاصه آمار استنباطی. 111

1?3?5? بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها111

2?3?5? بحث آزمون فرضیه ها112

1?2?3?5? بحث فرضیه اول. 112

2?2?3?5? بحث فرضیه دوم113

3?2?3?5? بحث فرضیه سوم114

4?2?3?5? بحث فرضیه چهارم115

5?2?3?5? بحث فرضیه پنجم116

6?2?3?5? بحث فرضیه ششم117

7?2?3?5? بحث فرضیه هفتم118

8?2?3?5? بحث فرضیه هشتم118

4?5? محدودیت‌های تحقیق. 119

1?4?5? محدودیتهای اجرایی. 119

2?4?5? محدودیتهای روش شناسی. 119

5?5? پیشنهادهای تحقیق. 120

1?5?5? پیشنهادی مبتنی بر یافته ها120

2?5?5? پیشنهادهای روششناختی. 120

منابع:

برای دانلود کلیک کنید