بهره وری مفهومی است جامع و کلی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت، جهت ارتقای سطح زندگی، رفاه بیشتر، آرامش و آسایش انسانها، که هدفی اساسی برای همه کشورهای جهان محسوب می شود، همواره مدنظر دست اندرکاران اقتصاد و دولتمردان بوده است.
در این پژوهش ، سوال اساسی مورد نظر این است که بکار گیری روابط عمومی الکترونیک چه نقشی در افزایش بهره وری سازمانی در بانک تجارت دارد؟
به منظور آزمون فرضیه های تحقیق ، از روش پیمایش اجتماعی استفاده شده است. تکنیک جمع آوری داده ها ، پرسشنامه سازمان یافته است . جامعه و نمونه آماری، کلیه مدیران روابط عمومی بانک تجارت تهران می باشدکه تعداد این مدیران حدودا 100 نفر می باشند و به دلیل موجود بودن اطلاعات، کل جامعه آماری بدون انجام نمونه گیری مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین در این تحقیق از نمونه گیری استفاده نمی شود.
در این تحقیق داده های حاصل از گردآوری پرسشنامه ها به دو طریق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند:
در مرحله نخست داده ها به شیوه آمارتوصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که در این قسمت از طریق جداول،اشکال و نمودارها و… به توصیف آنها پرداخته شده.و در مرحله دیگر به روش تحقیق همبستگی،از طریق آزمونهای آماری مناسب رابطه بین استفاده از روابط عمومی الکترونیک و افزایش بهره وری سازمانی در بانک تجارت استان تهران مورد بررسی قرار گرفته شده است.