اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی شکوفا کنم - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی و چهار صفحه
چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
· دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
· اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
· کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
· در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
· این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
· انسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
· عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
· گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
· افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
· خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه:
معرفی خود:
تعریف واژگان و مفاهیم:
انشاء چیست؟
تعریف مهارت تفکر خلاق:
تعریف دانش آموز
پیشینه علمی
هفت گام اساسی تا انشا نویسی
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی
2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا
کتابخوانی
گام چهارم :انشا کوتاه
گام پنجم:تقویت حس بینایی
تقویت حس شنوایی
نوشتن انشای بلند
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی
سکوی پرتاب به دنیای نوشتن
خلاصه ی یافته های اولیه
«چند نکته درباره ی نگارش»
«اصول ومبانی انشا»
«انواع انشا»
«معیارهای ارزشیابی»
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1)
ملاک های ارزشیابی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2)
3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
نتیجه گیری:
پیشنهادات
منابع
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.
توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.