اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب فاطمه را در کلاس از بین ببرم - قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی و راهنمایی - فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن - تعداد صفحات هجده صفحه -
توصیف وضع موجود:
در یکی از کلاسهای دوم دانش آموزی به نام فاطمه دارم که وقتی می خواهد با من و یا همکارانم صحبت کند، مخصوصاً هنگام پرسش و پاسخ مطالب درسی هول و دستپاچه و دچار اضطراب و استرس می گردد طوری که دچار لکنت زبان و (مِن و مِن کردن) می شود و دستانش شروع به لرزیدن می کند و نمی تواند به خوبی صحبت کند و درس را جواب دهد و باعث افت تحصیلی او شده است. این وضعیت موجب نگرانی و ناراحتی من شده است. با خود فکر کردم که چرا فاطمه این حالت را دارد و مشکل او چیست، در صورتی که معلم سخت گیری نیستم و نمی توانم بگویم که بچه ها از من می ترسند.
این موضوع مرا براین داشت که بتوانم مسئله فاطمه را به شکل مطلوب حل نمایم.
فهرست مطالب
مقدمه:
توصیف وضع موجود:
جمع آوری شواهد 1
۱ـ مشاهده ی رفتار فاطمه:
۲ ــ مصاحبه با فاطمه:
۳ ـ مصاحبه با همکاران:
۴ ـ مصاحبه با معاون مدرسه خانم خاکی معاون پایه:
۵ ـ مصاحبه با مادر دانش آموز:
۶ـ در اینترنت سایت www.aftabir.com مقاله ی شبگو در مورد استرس اینطور آمده است:
۱ــ استرس محیط:
۲ــ بهداشت روانی معلم:
۳ــ اصرار خانواده برای کسب نمرهی بیشتر،
درمان:
۱ــ شناخت منشاء:
۲ــ واداشتن به بیان:
۳ــ واداشتن به اشتغال:
۴ــ واداشتن به معاشرت:
۵ــ تقویت روحیه:
راه حلهای پیشنهادی
اجرای راه حل:
گردآوری شواهد 2
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ:
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.
توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.