عنوان شماره صفحه
فصل اول : مقدمه 12
1-1 موضوعنامه13
1-2 سخن نگارنده14
1-3 تاریخچه اتومبیل14
1-4 انواع اتومبیل بر اساس طراحی16
1-5 آشنایی عمومی با ماشینهای باگی 23
فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت 26
2-1 پیشگفتار27
2-2 انواع شاسی 29
2-2-1 شاسی مستقل 29
2-2-2 شاسی نیمه جدانشدنی 31
2-2-3 شاسی نردبانی 32
2-2-4 شاسی صفحه ای33
2-2-5 شاسی لوله ای 34
2-2-6 شاسی ستون فقراتی33
2-2-7 شاسی یکپارچه35
2-2-8 شاسی مستفد در باگی36
2-3 سیستم تعلیق40
2-4 انواع سیستمهای تعلیق42
2-4-1 سیستم تعلیق مستقل43
2-4-1-1 سیستم تعلیق مستقل پاندولی 45
2-4-1-2 سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی 46
2-4-1-3 سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای 47
2-4-1-4 سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک 50
2-4-1-5 سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک52
2-4-2 انواع سیستم تعلیق در محور جلو 53
2-4-2-1 طبق دار56
2-4-2-2 تلسکوپی – مک فرسون57
2-4-2-3 طولی59
2-4-3 تعلیق نیمه مستقل دو دیون61
2-4-4سیستم های تعلیق ویژه62
2-4-5 سیستمهای تعلیق ثابت 64
2-4-6 سیستم تعلیق مستفد در باگی ها66
2-5 ارتعاش گیرها66
2-5-1 فنرهای تخت67
2-5-2 فنرهای پیچشی67
2-5-3 میله های پیچشی 68
2-5-4 فنرهای بادی68
2-5-5 اساس کار ارتعاش گیرها70
2-5-6 ستون – پایه و میل موج گیر...74
2-5-7 لزوم استفاده از کمک فنر…….75
2-5-8 اساس کار کمک فنر…...75
2-5-9 انواع کمک فنر….......….76
2-5-9-1 تلسکوپی هیدرولیکی.…….76
2-5-9-2 گازی……...................77
2-5-9-3 شیطانکی……............77
2-5-9-4 نواری……...................78
2-5-9-5 اصطکاکی……............78
2-5-9-6 پره دار................…….78
2-5-9-7 روغنی گازی..........….78
2-5-9-8 هوایی….................….79
2-5-9-9 روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی….….79
2-5-9-10 وزنه ای... ......................................79
2-6 عیب یابی کمک فنر ……..…....….80
فصل سوم : سیستم تولید و انتقال قدرت .....……....82
3-1 تولید قدرت ….................................…….83
3-1-1 انواع موتور…............…….…….83
3-1-1-1 موتورهای احتراق داخلی …................….84
3-1-1-1-1 انواع موتورهای اس اس …..….84
3-1-1-1-2 موتورهای چهارزمانه ….84
3-1-1-1-3 موتورهای دوزمانه …….87
3-1-1-1-4 فرایندهای موتورهای دورانی .88
3-1-1-1-4-1 مکش......…….90
3-1-1-1-4-2 تراکم…......….90
3-1-1-1-4-3 احتراق…....….90
3-1-1-1-4-4 تخلیه… .....….91
3-1-2 سیلندر… .................….95
3-1-3 محفظه لنگ ….........….95
3-1-4 پیستون…… .................95
3-1-5 شاتون ...................…….96
3-1-6 میل لنگ...............…….98
3-1-7 یاتاقانهای ثابت……......99
3-1-8 یاتاقانهای متحرک……...…….99
3-1-9 تشریح ساده سایر قطعات…….…….99
3-1-9-1 رادیاتور……............100
3-1-9-2 ترموستات……........100
3-1-9-3 کویل................…….100
3-1-9-4 دلکو.................…….100
3-1-9-5 وایر شمع …….........100
3-1-9-6 شمع …................….101
3-1-9-7 دینام…….................101
3-1-10 موتورهای دیزلی6 زمانه …....….102
3-1-11 موتورهای انژکتوری……. 104
3-1-12 تقویت کننده های موتور… ...…. 104
3-1-12-1 توربوشارژ.……. 105
3-1-12-2 سوپر شارژر……..……. 112
3-2 انتقال قدرت .........……. 115
3-2-1 کوپلینگها……..........…...….115
3-2-1-1 کوپلینگهای سخت……..115
3-2-1-2 کوپلینگهای پوسته ای …..…….116
3-2-1-3 کوپلینگهای فلانچی...….116
3-2-1-4 کوپلینگهای انعطلف پذیر…..….117
3-2-1-5 کوپلینگهای توربوفلکس.117
3-2-1-6 کوپلینگهای شبکه ای…..118
3-2-1-7 کوپلینگهای چرخ دنده ای……..…...….118
3-2-1-8 کوپلینگهای فکی...119
3-2-1-9 کوپلینگهای رولکس…….....…….119
3-2-1-10 کوپلینگهای آکاردئونی...120
3-2-1-11 کوپلینگهای پارافلکس…....…......…….120
3-2-1-12 کوپلینگهای رادیال – متغیر زاویه ای…….….120
3-2-2 کلاچ ها…….............................120
3-2-2-1 کلاچ های یک صفحه ای....121
3-2-2-2 کلاچ های چند صفحه ای....…….121
3-2-2-3 کلاچ های مخروطی …….. .121
3-2-2-4 کلاچ های اتوماتیک . …….122
3-2-2-5 کلاچ های ایمنی …. .122
3-2-2-6 کلاچ های سانتریفوژ ……..122
3-2-2-7 کلاچ های یک جهته …..….122
3-2-2-8 کلاچ ها قطع و وصل شونده الکتریکی….122
3-2-2- 9کلاچ ها قطع و وصل شونده هیدرولیکی پنوماتیکی…...…….123
3-2-3 جنس کلاچ و ترمزها …....…….124
3-2-4 انتخاب کوپلینگ…....….125
3-2-5 سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ….….126
3-2-6 چگونگی کارکرد دنده های خودرو ….127
3-2-7 جعبه دنده ….............….132
3-2-8 گیربکس اتوماتیک ……...…….137
3-2-8-1 تشریح مکانیزم گیربکس اتوماتیک …....141
3-2-9 باندها و کلاچ ها ....…….146
3-2-10 سیستم هیدرولیک پمپ و گاورنر…….............….147
3-3 گرداننده نهایی خودرو …...150
3-3-1 دیفرانسیل……...............150
3-3-1-1 انواع دیفرانسیل در خودروها ...….151
3-3-1-1-1 ساده….............….152
3-3-1-1-2 چهارچرخ محرک…..….152
3-3-1-1-3 کمک دار.....…….153
3-3-1-1-4 خورشیدی..…….154
فصل پنجم : سیستم فرمان .….156
5-1 زوایای هندسی……...........157
5-1-1 زاویه تو این ……..........157
5-1-2 تو اوت…..................….158
5-1-3 کمبر…......................….159
5-1-4 کستر….....................….161
5-1-5 محور چرخش چرخ جلو کینگ پین ...........162
5-2 هندسه فرمان............…….163
5-3 فرمان.........................…….164
5-3-1 انواع فرمان…...........….164
فصل ششم : سیستم ترمز …....166
6-1 انواع ترمز……...................167
6-1-1 ترمز کفشکی ……........167
6-1-1-1 انواع کفشک بندی….....….167
6-1-1-1-1 نوع ساده….....….168
6-1-1-1-2 نوع دوبل یک طرفه…......…….168
6-1-1-1-3 نوع دوبل دو طرفه……..168
6-1-1-1-4 نوع سروی کامل…….….168
6-1-1-2 جنس لنت …….....169
6-1-2 ترمز دیسکی……...…......….170
6-1-2-1 روش کار ترمز دیسکی....171
6-2 هواگیری ترمزها......…….173
6-3 بوستر.......................…….174
6-4 ترمز ABS ……....................…….176
6-5 سیستم ترمز ماشین باگی……...177
فصل هفتم : متعلقات و سیستمها انجام حرکت …….....................…….179
7-1 چرخها و تیوپ….........….180
7-2 باد تایر ....................…….180
7-3 کیسه های هوا….........….185
فصل هشتم : نگهداری…....….192
8-1 انتخاب بهترین روغن باگی…….193
8-2 انتخاب بهترین روغن موتور …..194
8-3 انتخاب بهترین روغن ترمز……..195
8-4 انتخاب بهترین مایع خنک کننده ...….196
8-5 انتخاب بهترین روغن دنده.…….197
8-6 نکات مهم در نگهداری ماشینهای باگی .…….199
فصل نهم : پیوست و منابع …….....….203
9-1 پیوست …….................... .204
9-1-1 پیوست اول- تعریفنامه …... .204
9-1-2 پیوست دوم- عکسهای نمونه ……...….206
9-1-3 پیوست سوم- جداول ……..…….217
9-2- منابع …...............….227
9-2-1 لاتین….............…….…….227
9-2-2 فارسی …..........….227
9-2-3 اینترنت......... …….229
تعداد صفحات : 225
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.
توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.