اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی شکوفا کنم - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی و چهار صفحه

چکیده

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.

در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

·        دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.

·        اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.

·        کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.

·        در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.

·        این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد

·        انسان های  متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.

·        عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.

·        گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.

·        افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.

·        خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.

 فهرست مطالب

چکیده

مقدمه:

معرفی خود:

تعریف واژگان و مفاهیم:

—انشاء چیست؟

—تعریف مهارت تفکر خلاق:

تعریف دانش آموز

پیشینه علمی

هفت گام اساسی تا انشا نویسی

فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی

2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا

کتابخوانی

گام چهارم :انشا کوتاه

گام پنجم:تقویت حس بینایی

تقویت حس شنوایی

نوشتن انشای بلند

گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی

سکوی پرتاب به دنیای نوشتن

خلاصه ی یافته های اولیه

«چند نکته درباره ی نگارش»

«اصول ومبانی انشا»

«انواع انشا»

«معیارهای ارزشیابی»

گردآوری اطلاعات ( شواهد 1)

ملاک های ارزشیابی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

آموزش آیین نگارش به دانش آموزان

تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2)

3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار

نتیجه گیری:

پیشنهادات

منابع

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.