عنوان                     شماره صفحه

فصل اول : مقدمه   12  

1-1     موضوعنامه13

1-2     سخن نگارنده14

1-3     تاریخچه اتومبیل14

1-4     انواع اتومبیل بر اساس طراحی16

1-5     آشنایی عمومی با ماشینهای باگی 23

فصل دوم: سیستم شاسی و اسکلت 26

2-1 پیشگفتار27

2-2 انواع شاسی 29

2-2-1 شاسی مستقل   29

2-2-2 شاسی نیمه جدانشدنی 31

2-2-3 شاسی نردبانی 32

2-2-4 شاسی صفحه ای33

2-2-5 شاسی لوله ای 34

2-2-6 شاسی ستون فقراتی33

2-2-7 شاسی یکپارچه35

2-2-8 شاسی مستفد در باگی36

2-3 سیستم تعلیق40

2-4 انواع سیستمهای تعلیق42

2-4-1 سیستم تعلیق مستقل43

2-4-1-1 سیستم تعلیق مستقل پاندولی 45

2-4-1-2 سیستم تعلیق مستقل یک مفصلی 46

2-4-1-3 سیستم تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ای 47

2-4-1-4 سیستم تعلیق مستقل هیدرو استاتیک 50

2-4-1-5 سیستم تعلیق مستقل هیدرو پنوماتیک52

2-4-2 انواع سیستم تعلیق در محور جلو 53

2-4-2-1 طبق دار56

2-4-2-2 تلسکوپی مک فرسون57

2-4-2-3 طولی59

2-4-3 تعلیق نیمه مستقل دو دیون61

2-4-4سیستم های تعلیق ویژه62

2-4-5 سیستمهای تعلیق ثابت 64

2-4-6 سیستم تعلیق مستفد در باگی ها66

2-5 ارتعاش گیرها66

2-5-1  فنرهای تخت67

2-5-2  فنرهای پیچشی67

2-5-3  میله های پیچشی 68

2-5-4  فنرهای بادی68

2-5-5 اساس کار ارتعاش گیرها70

2-5-6 ستون پایه و میل موج گیر...74

2-5-7 لزوم استفاده از کمک فنر…….75

2-5-8 اساس کار کمک فنر...75

2-5-9 انواع کمک فنر........76

2-5-9-1 تلسکوپی هیدرولیکی.…….76

2-5-9-2 گازی……...................77

2-5-9-3 شیطانکی……............77

2-5-9-4 نواری……...................78

2-5-9-5 اصطکاکی……............78

2-5-9-6 پره دار................…….78

2-5-9-7 روغنی گازی...........78

2-5-9-8 هوایی..................79

2-5-9-9 روغنی گازی در سیستم هیدروپنوماتیکی..79

2-5-9-10 وزنه ای... ......................................79

2-6 عیب یابی کمک فنر …….......80

فصل سوم : سیستم تولید و انتقال قدرت .....……....82

3-1 تولید قدرت .................................…….83

3-1-1 انواع موتور............…….…….83

3-1-1-1 موتورهای احتراق داخلی  .................84

3-1-1-1-1 انواع موتورهای اس اس   ...84

3-1-1-1-2 موتورهای چهارزمانه  .84

3-1-1-1-3 موتورهای دوزمانه  …….87

3-1-1-1-4 فرایندهای موتورهای دورانی  .88

3-1-1-1-4-1 مکش......…….90

3-1-1-1-4-2 تراکم.......90

3-1-1-1-4-3 احتراق.....90

3-1-1-1-4-4 تخلیه ......91

3-1-2 سیلندر ..................95

3-1-3 محفظه لنگ ..........95

3-1-4 پیستون…… .................95

3-1-5 شاتون ...................…….96

3-1-6 میل لنگ...............…….98

3-1-7 یاتاقانهای ثابت……......99

3-1-8 یاتاقانهای متحرک……...…….99

3-1-9 تشریح ساده سایر قطعات…….…….99

3-1-9-1 رادیاتور……............100

3-1-9-2 ترموستات……........100

3-1-9-3 کویل................…….100

3-1-9-4 دلکو.................…….100

3-1-9-5 وایر شمع …….........100

3-1-9-6 شمع .................101

3-1-9-7 دینام…….................101

3-1-10 موتورهای دیزلی6 زمانه .....102

3-1-11 موتورهای انژکتوری……. 104

3-1-12 تقویت کننده های موتور .... 104

3-1-12-1 توربوشارژ.……. 105

3-1-12-2 سوپر شارژر……..……. 112

3-2 انتقال قدرت .........……. 115

3-2-1 کوپلینگها……..............115

3-2-1-1 کوپلینگهای سخت……..115

3-2-1-2 کوپلینگهای پوسته ای ..…….116

3-2-1-3 کوپلینگهای فلانچی....116

3-2-1-4 کوپلینگهای انعطلف پذیر...117

3-2-1-5 کوپلینگهای توربوفلکس.117

3-2-1-6 کوپلینگهای شبکه ای..118

3-2-1-7 کوپلینگهای چرخ دنده ای……......118

3-2-1-8 کوپلینگهای فکی...119

3-2-1-9 کوپلینگهای رولکس…….....…….119

3-2-1-10 کوپلینگهای آکاردئونی...120

3-2-1-11 کوپلینگهای پارافلکس..........…….120

3-2-1-12 کوپلینگهای رادیال متغیر زاویه ای……..120

3-2-2 کلاچ ها…….............................120

3-2-2-1 کلاچ های یک صفحه ای....121

3-2-2-2 کلاچ های چند صفحه ای....…….121

3-2-2-3 کلاچ های مخروطی …….. .121

3-2-2-4 کلاچ های اتوماتیک . …….122

3-2-2-5 کلاچ های ایمنی . .122

3-2-2-6 کلاچ های سانتریفوژ ……..122

3-2-2-7 کلاچ های یک جهته ...122

3-2-2-8 کلاچ ها قطع و وصل شونده الکتریکی.122

3-2-2- 9کلاچ ها قطع و وصل شونده هیدرولیکی پنوماتیکی...…….123

3-2-3 جنس کلاچ و ترمزها ....…….124

3-2-4 انتخاب کوپلینگ.....125

3-2-5 سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ..126

3-2-6 چگونگی کارکرد دنده های خودرو .127

3-2-7 جعبه دنده ..............132

3-2-8 گیربکس اتوماتیک ……...…….137

3-2-8-1 تشریح مکانیزم گیربکس اتوماتیک ....141

3-2-9 باندها و کلاچ ها ....…….146

3-2-10 سیستم هیدرولیک پمپ و گاورنر……..............147

3-3 گرداننده نهایی خودرو ...150

3-3-1 دیفرانسیل……...............150

3-3-1-1 انواع دیفرانسیل در خودروها ....151

3-3-1-1-1 ساده..............152

3-3-1-1-2 چهارچرخ محرک...152

3-3-1-1-3 کمک دار.....…….153

3-3-1-1-4 خورشیدی..…….154

فصل پنجم : سیستم فرمان ..156

5-1 زوایای هندسی……...........157

5-1-1 زاویه تو این ……..........157

5-1-2 تو اوت...................158

5-1-3 کمبر.......................159

5-1-4 کستر......................161

5-1-5 محور چرخش چرخ جلو کینگ پین ...........162

5-2 هندسه فرمان............…….163

5-3 فرمان.........................…….164

5-3-1 انواع فرمان............164

فصل ششم : سیستم ترمز ....166

6-1 انواع ترمز……...................167

6-1-1 ترمز کفشکی ……........167

6-1-1-1 انواع کفشک بندی......167

6-1-1-1-1 نوع ساده......168

6-1-1-1-2 نوع دوبل یک طرفه......…….168

6-1-1-1-3 نوع دوبل دو طرفه……..168

6-1-1-1-4 نوع سروی کامل……..168

6-1-1-2 جنس لنت …….....169

6-1-2 ترمز دیسکی……..........170

6-1-2-1 روش کار ترمز دیسکی....171

6-2 هواگیری ترمزها......…….173

6-3 بوستر.......................…….174

6-4 ترمز ABS ……....................…….176

6-5 سیستم ترمز ماشین باگی……...177

فصل هفتم : متعلقات و سیستمها انجام حرکت …….....................…….179

7-1 چرخها و تیوپ..........180

7-2 باد تایر ....................…….180

7-3 کیسه های هوا..........185

فصل هشتم : نگهداری.....192

8-1 انتخاب بهترین روغن باگی…….193

8-2 انتخاب بهترین روغن موتور ..194

8-3 انتخاب بهترین روغن ترمز……..195

8-4 انتخاب بهترین مایع خنک کننده ....196

8-5 انتخاب بهترین روغن دنده.…….197

8-6 نکات مهم در نگهداری ماشینهای باگی .…….199

فصل نهم : پیوست و منابع ……......203

9-1 پیوست …….................... .204

9-1-1 پیوست اول- تعریفنامه ... .204

9-1-2 پیوست دوم- عکسهای نمونه ……....206

9-1-3 پیوست سوم- جداول ……..…….217

9-2- منابع ................227

9-2-1 لاتین.............…….…….227

9-2-2 فارسی ...........227

9-2-3 اینترنت......... …….229

تعداد صفحات : 225 

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.